Zdefiniuj swoje cele i misję
Przy tworzeniu celów i misji organizacji non-profit, warto uwzględnić zarówno aspekt merytoryczny, jak i społeczny. Określenie konkretnych i mierzalnych celów pomoże zarządowi organizacji w skutecznym planowaniu działań oraz monitorowaniu ich realizacji.
Pracuj transparentnie i rzetelnie
Transparentność i rzetelność są niezwykle ważne w budowaniu i utrzymywaniu reputacji organizacji non-profit. Donatorzy, członkowie społeczności i partnerzy biznesowi oczekują uczciwego i transparentnego działania.
Aby zapewnić transparentność w działaniu, warto publikować roczne raporty finansowe, informować o wynikach działań oraz podejmowanych inicjatywach. Dzięki temu, interesariusze organizacji będą mieli pełną wiedzę na temat wykorzystania środków finansowych i osiąganych rezultatów.
Zbuduj silną markę i komunikuj skutecznie
W budowaniu i utrzymywaniu reputacji organizacji non-profit kluczową rolę odgrywa budowanie silnej marki oraz skuteczna komunikacja z interesariuszami.
Ważne jest, aby organizacja miała spójną identyfikację wizualną, która będzie odzwierciedlać jej wartości i cele. Logo, kolorystyka i używane czcionki powinny być dobrze przemyślane i dobrze odzwierciedlać misję organizacji.